zaterdag 5 november 2016

Keerzijde...

Mijn ziekte heeft ook zijn keerzijde..
Sommige mensen denken dat ze het beter weten dan mijn eigen arts bijvoorbeeld..

Als ik niet lekker ben en vervolgens toch ergens heen ga, dat is niet goed..
Als ik koorts heb gehad of heb, maar me verder goed voel en ga ergens heen, ook niet goed...
Als ik een wijntje drink, ook al heb ik chemo tabletten, ook niet goed, want dan ben ik verslaafd...
Als ik iets over mijn ziekte vertel: ook niet goed, ik wil dan aandacht...
En zo zijn er zoveel dingen, dat ik denk: Als ik een pastoor nodig heb, dan bel ik hem wel..

Ik weet wat ik WEL en NIET mag en voorlopig is me er vrij weinig verboden.
Mijn tabletten slaan goed aan, mijn bloedwaardes zijn keurig (ja zelfs mijn gamma gt!) dus ik snap niet waar sommige mensen zich druk om maken...

Volgens sommige lieg ik, trek ik aandacht, hou ik geen rekening met mijn ziekte, ben ik de donor van mijn zusje niet waard (ik maak er misbruik van) en ga zo maar door..
Wat diegenen denk ik vergeten is volgens mij: Ik kan nu nog genietmomenten hebben, die neem ik ook.. En als ik een drankje wil drinken, weg wil gaan of een sigaret wil roken, doe ik dat! Want straks is het zover dat ik dat niet meer kan, mag, wil of what ever. En ook niet als alles achter de rug is...
Ik verkies een beetje genieten nu nog, boven mijn leven? Hoe gek zijn ze?

Nee ik lieg, ik ben verslaafd, bellen achter mijn rug om de huisarts op en weet ik veel...
Ik moest ook maar in mijn blog zetten dat ik verslaafd was.. Nou ajb, hier staat het, maar dan wel zoals het echt is!
Als ik zo verslaafd was, als jullie beweren, dan had mijn hematoloog mij allang op het matje geroepen.. Dat zien ze namelijk aan je bloed En aangezien die elke 2 weken wordt gecontroleerd en alcohol er ruim 3 maanden in blijft zitten...

Maar goed.. Er zijn er bij die denken dat ze bezorgd zijn, maar me ondertussen op mijn ziel trappen en diep ook! Me met de grond gelijk maken en vinden dat ik mijn ziekte niet respecteer..

Resultaten uit het verleden hebben geen garantie voor de toekomst.. Met andere woorden: Hoe ik vorig jaar leefde, en nu, daar zit dag en nacht verschil in...

Maar ze oordelen maar een end weg. Als ik wil genieten, nu het nog kan, doe ik dat.. met zorg! En ga mij niet vertellen dat ik mijn ziekte niet onderken, want jullie weten totaal niet hoe zoiets in je kop teweeg brengt en al helemaal niet wat het inhoudt blijkbaar!

Ik geniet nu nog, er komt een tijd dat ik het niet meer kan... En nee, ik ga NU geen kasplantje worden die zielig en bedroefd af gaat wachten op haar sct!

Jammer voor jullie... zolang mijn arts mij niks verboden heeft en zolang ik weet wat ik wel en niet kan.. dan is dat voor mij prima...

Hun maken van een mug een enorme olifant, en die olifant staat hun in de weg, mijn niet ;)


Ik zeg cheers! Op een goede afloop :)

8 opmerkingen:

  1. Proost meid ,
    Geniet vandaag,zolang het kan
    Niemand heeft je een morgen belooft

    Ik ben trots op je
    Dat je met dit blog je
    Gevoelens bloot geeft
    Ga daar lekker mee door ,
    Ik denk dat je een hoop mensen hiermee
    Wakker maakt dat we hier maar geleend zijn. Veel sterkte en dikke knuffff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, tnx Jo! Ja ik hoop ook dat mensen dat doorhebben.. Wie zegt mij dat ik dit red? En als ik het red, dan ben ik gezegend.. Maar voor nu wil ik nog wel op mijn manier kunnen genieten.. En idd wij worden geleend.. :*

      Verwijderen
  2. ooow ik hebt vund'n gleuk! Ik wist niet hoe ik kon reageren. Ik zeg dikke vinger naor die lui, die bent nie goed in de kop. Die moet'n zulf dat wijntje laten staan want ze lallen grinnik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker blijven genieten zolang je er niks word verboden door ziekenhuis zei weten allemaal beter dan alle mensen om je heen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat ze allemaal opdonderen. En probeer je energie niet aan dit soort gasten te besteden.

    BeantwoordenVerwijderen