donderdag 10 november 2016

Positief

Vandaag weer een transfusie gehad. Ondanks dat mijn hb 5,9 was, maar 1 zakje gehad. Blijkbaar omdat ik me goed voelde en de waardes, naar gelang het bij mijn ziekte hoort, ook stabiel waren.

Na heel wat gedoe met het prikken (papier lag er niet, toen was er een papier kwijt en later op de afdeling nog een buisje) waren de nieuwe waardes er weer.

Moet wel zeggen dat het verplegend personeel van UMCG echt top is. Ze leggen echt alles uit wat je vraagt, op zich heel erg fijn...
Ik dacht dat ik dit keer snel klaar zou zijn, maar duurde toch al met al een paar uur...
Volgende keer maar kwartier later dan :)

Over 2 weken moet ik weer heen, dan wil mijn arts kijken of ik het weer met 1 kan doen of 2 in de 3 weken, om wat rust te maken wat betreft ziekenhuis bezoekjes...
Als mijn leukies dan nog boven de 10 staan (nu waren ze 13) gaat mijn chemo wat omhoog.
Ze wil ze denk ik toch onder die 10 krijgen...Niet erg, hoort erbij...

In ieder geval doen ze hun werk en daar gaat het om.

Er lag ook een vrouw tegenover me die vorige week haar stamceltransplantatie had gehad.. ze voelde zich vrij redelijk.. voor het eerst iemand te zien die al heeft gehad wat ik nog moet krijgen..
Welke vorm ze had, weet ik niet, maar de vooruitzichten zagen er goed uit. Dat schept dan weer hoop.

Ik wil nogmaals benadrukken (staat ook al tijden bovenaan deze blog) MDS/Leukemie is een beenmergziekte, die valt onder bloedkankers. En een voor stadium heb ik allang niet meer, die had ik vorig jaar.. Ik zit er nu middenin... En dat ik een paar weken wordt opgenomen volgend jaar voor chemo, bestraling en sct, is niet om het tegen te gaan, maar om het juist te genezen, want de tabletten die ik nu heb, die zijn echt niet voor eeuwig (was dat maar zo). Maar goed, daarover is genoeg te vinden op de pagina van mijn eigen hematoloog... die hier op de blog staat....
http://www.hematon.nl/leukemie, daar staat toch echt ook MDS in het rijtje..


Ik ben over vandaag in ieder geval zeer tevreden. Moet het middel die ik tegen mijn koortslip heb gekregen door gebruiken (voorlopig 2 maanden) en  het bevalt me prima...
Aangezien dat soort dingen nu zwakker worden, is voorkomen beter dan genezen...

Voor nu voel ik me prima en hoop het te redden tot over 2 weken... we gaan er vanuit!



1 opmerking:

  1. Hoi Mieraja
    Heb even weer gelezen en ben het helemaal met jou eens dat ze daar fijne verpleging en goeie begeleiding hebben, we hebben daar ook genoeg mee gemaakt met man en broer maar dat had ik jou al wel eens verteld. Maar wat goed dat je zo positief bent ik hoop voor jou dat je even wat langer hebt aan het zakje bloed want al dat gereis naar ziekenhuis put je helemaal van uit. Denk veel aan jou in deze rot tijd xxx

    BeantwoordenVerwijderen